تعمیر قاب لپ تاپ

تعمیر قاب لپ تاپ

قاب لپ تاپ ممکن است در اثر عواملی همچون فشار، سقوط،، فرسودگی و خراشیدگی دچار آسیب شود و جلوه و کارایی‌اش را از دست بدهد. در این حالت تعویض قاب لپ تاپ، بهترین گزینه برای بازیابی زیبایی و جلوه ظاهری لپ تاپ شما است. البته دقت داشته باشید که تعویض قاب لپ تاپ بسته به تکنولوژی تولید و مدل آن ممکن است بسیار پیچیده  یا ساده باشد.

 اگر برای قاب خود نیاز به تعمیرات لپ تاپ دارید و یا احتمال آسیب‌دیدگی آن را بالا می‌دانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین مدت و بدون ریسک خرابی لپ تاپ، قاب آن را تعمیر یا تعویض کنند.

بخش های مختلف قاب لپ تاپ

پیش از هرچیزی شما بایستی با بخش‌های مختلف قاب لپ تاپ آشنا گردید تا بدانید کدام بخش از  آن دچار آسیب شده است. به طور کلی چهار بخش برای هر قاب لپ تاپ وجود دارد: بخش D ،C ،B ،A

بخش :A قسمت پشت ال سی دی لپ تاپ است.

بخش :B قاب دور صفحه نمایش لپ تاپ است.

بخش :C قاب دور کیبورد است. (در صورت ایراد کیبورد، خدمت تعمیر کیبورد لپ تاپ و هزینه را مشاهده کنید)

بخش 😀 قاب کف لپ تاپ است.

بخش های مختلف قاب لپ تاپ

حال شما قادر هستید تشخیص بدهید، کدام قسمت از قاب لپ تاپ دچار مشکل است تا بتوانید به سراغ حل مشکل بروید.

به‌صورت کلی بخش‌های مهمی در قاب‌ها وجود دارند که بایستی به آن‌ها توجه داشته باشید. برای مثال جای پیچ؛ قاب‌ها به وسیله پیچ‌ها در جای خود محکم قرار می‌گیرند و همچنین بخش‌های مهم داخلی مثل مادربرد، هارد، صفحه نمایش، رم و دیگر قطعاتی که به قاب پیچ می‌شوند.

مشکلات قاب لپ تاپ

شکستگی‌های قاب‌ لپ تاپ، از جمله شایع‌ترین مواردی است که کاربران را به تعویض قاب لپ تاپ ملزم می‌کند. اگر از لپ تاپ به خوبی نگهداری کنید، این قاب‌ها می‌توانند برای مدت زمان خیلی زیادی کار کنند. باز و بسته شدن مداوم این قاب‌ها بخاطر تعمیرات زیاد، پین‌های نگهدارنده‌شان را مستحلک خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است کار تعمیر لپ تاپ خود را به متخصصین مجرب بسپارید تا آسیب کمتری به پین‌های قاب‌ها وارد شود. از جمله کارهایی که به منظور رفع مشکلات قاب لپ‌ تاپ‌ها می‌توان انجام داد جوش قاب لپ تاپ و  پایه‌سازی است.

جوش قاب لپ‌تاپ

هنگامی که قاب‌های لپ تاپ و یا پایه‌‌هایش دچار شکستگی شوند، بایستی جوش زده شوند. با توجه به جنس قاب، جوش فلزی یا جوش پلاستیک استفاده می‌شود. زدن جوش کاری است بسیار حساس؛ به دلیل آنکه جوش باید مقاوم و البته نازک باشد. وگرنه سخت‌افزار داخلی لپ تاپ به شکل مناسب درون قاب ثابت نمی‌شوند و قاب‌ها به درستی روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند.

شکستگی قاب به کمک چسب‌های فوری و یک دو سه هم ممکن است قابلیت ترمیم داشته باشند. ولی این چسب‌ها دوام زیادی ندارند و پس از مدت زمان کوتاهی دوباره شکستگی‌های جدید بوجود می‌آورند و حتی ممکن است شکستگی‌ها در دفعات بعدی گسترده‌تر هم بشوند. البته در مواردی که شکستگی بسیار شدید است، ترمیم توصیه نمی شود  و خریدن یک قاب جدید بسیار به صرفه‌تر است.

پایه سازی

هنگامی که پایه‌های لپ تاپ می‌شکنند پیچ‌های قاب، نمی‌توانند در جای خود ثابت قرار بگیرند و به اصطلاح لق می‌خورند. در این موارد پایه‌سازی بایستی انجام شود تا پیچ‌ها را بتوان در جای خود سفت کرد. تعمیرات پایه‌سازی یکسری تعمیراتی هستند که به دقت و تجربه بالایی احتیاج دارند و اگر بطور دقیق اتصال پیدا نکنند، آسیبی بسیار جدی‌تر به قاب وارد خواهد شد. پایه‌سازی هم به تخصص شخص تعمیرکار  و تجربه او بستگی دارد و  محاسبه هزینه‌های آن به حجم کار انجام شده برمی‌گردد.

دلایل آسیب دیدن قاب لپ تاپ

دلایل آسیب دیدن قاب لپ تاپ

خراب شدن قاب لپ‌تاپ‌ها یکی از مشکلات اصلی این دستگاه به شمار می‌آید و کاربران بسیاری را درگیر خود کرده است. طی بررسی‌های و تحقیقات جامع انجام شده توسط متخصصین مرکز تعمیر سیستم ایران، این مشکل علل رایجی دارد که در بیشتر اوقات دلیل خرابی قاب لپ‌تاپ‌ها هستند. در ادامه به توضیح چند مورد می‌پردازیم. از جمله این موارد شکسته شدن قاب لپ تاپ، خرابی درگاه‌ها و اتصالات، ترک خوردن و خراشیدگی، ورود گرد و غبار و رطوبت، استفاده غیر اصولی، گرم شدن و داغ شدن بیش از حد، افتادن و ضربه خوردن هستند.

لپ‌تاپ یک کامپیوتر قابل حمل و سیار برای افراد است؛ کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان برای انجام کار‌های روزانه خود، کارهای حسابداری و تحقیقاتی اغلب لپ‌تاپ را با خود حمل می‌کنند؛ به همین دلیل افتادن آن از ارتفاع، ضربه دیدن و بصورت کلی آسیب‌های قاب لپ تاپ امری معمول و رایج است. نکته مهم این است که در زمان حمل سیستم باید حتماً آن را در کیف‌های محافظ‌دار و مخصوص لپ‌تاپ که ضخامت آن‌ها کافی است و در حین افتادن کمترین آسیب به لپ‌تاپ وارد می‌شود، قرار دهید.

سعی کنید از جابه‌جایی دستگاه با وسیله‌های نقلیه‌ غیر ایمن همچون دوچرخه یا موتور خودداری کنید. از همراه بردن لپ‌تاپ به تفریحات دوستانه یا همکاری در محیط‌های که ریسک افتادن آن بیشتر است مثل ارتفاعات، کوهنوردی و… پرهیز کنید. با وجود اینکه با رعایت این نکات نمی‌توانید از بروز خطرات و اتفاقاتی که ممکن است برای لپ‌ تاپ رخ دهند جلوگیری کنید، اما می‌توانید آن‌ها را به حداقل برسانید و بیشتر از لپ تاپ خود مراقبت کنید که خود  موجب طول عمر  بیشتر سیستم و استفاده‌ بهینه‌تر از آن می‌شود.

از دیگر دلایل خراب شدن قاب لپ‌تاپ که گزارش شده است استفاده‌ نادرست و باز و بسته کردن مداوم درب لپ‌تاپ و صفحه نمایش آن است که در این حالت ممکن است با مشکلات صفحه نمایش لپ تاپ هم روبرو شوید. پیشنهاد کارشناسان و متخصصین این حوزه برای پیشگیری کردن و یا به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از استفاده‌ زیاد از درب لپ تاپ این است که برای استفاده نکردن از دستگاه برای مدت زمان محدود و کم، از باز و بسته کردن و خاموش کردن آن خودداری کنید.

تعویض قاب لپ تاپ

قاب لپ تاپ نقشی اساسی برای محافظت از قطعات داخلی آن دارد. تعمیر کردن یا تعویض قاب لپ تاپ خیلی مقرون به صرفه‌تر از این است که شما بخواهید یک لپ تاپ جدید خریداری کنید. بنابراین، هر وقتی که قاب لپ تاپ دچار ترک خورگی یا شکستگی شد، سریعا به فکر تعمیر آن در یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ باشید.

دیر اقدام کردن برای تعمیر قاب لپ تاپ، می‌تواند موجب آسیب رساندن به قطعات داخلی لپ تاپ شود. قطعات داخلی لپ تاپ جزو گران‌ترین محصولات به شمار می‌رود به شمار می‌رود؛ در نتیجه زمانی که هر بخش از قاب و یا بدنه لپ تاپ دچار مشکل شد، آن را خیلی سریع تعویض یا تعمیر کنید.

زمانی که امکان تعمیر و ترمیم قاب لپ تاپ وجود ندارد، بایستی قاب را تعویض کنید. بسته به اینکه کدام ناحیه‌ی قاب دچار آسیب شده است، قاب بایستی در همان بخش تعویض گردد. این کار باید توسط افراد متخصص و کارشناس انجام شود. باید این نکته را بدانید که قاب لپ تاپ‌های قدیمی در بازار موجود نیستند. شما باید قاب را تعمیر کنید زیرا امکان تعویض وجود ندارد.

تعمیر قاب لپ تاپ بهتر است یا تعویض آن؟

تعمیر قاب لپ تاپ بهتر است یا تعویض آن؟

زمانی که لپ تاپ سقوط می‌کند، این احتمال وجود دارد که بجز آسیب‌های فیزیکی، دچار مشکلات داخلی هم شده باشد. در صورتی که لپ تاپ روشن باشد، این آسیب بیشتر هم خواهد شد و احتمال خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ نیز وجود دارد. اگر این آسیب فقط موجب شکستگی سطحی قاب یا بدنه شده باشد، بایستی آن را  تعمیر کنید. وگرنه تعویض پیشنهاد می‌کنیم قطعات را تعویض کنید.

ایجاد شکستگی در لولاها هم امری اجتناب‌ناپذیر است. برای تعمیر کردن لولاها اغلب از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. اما به احتمال زیاد این شیوه فقط به شکل موقت جوابگو است. در نتیجه تعویض لولاها، کاری منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

قاب لپ تاپ از جمله مهم‌ترین بخش‌های لپ تاپ محسوب می‌شود. اصلی‌ترین وظیفه‌اش محافظت از اجزای داخلی لپ تاپ است. از دیگر دلایلی که می‌تواند شما را مجبور به تعویض و یا تعمیر قاب لپ تاپ کند، موارد زیر هستند:

  • برای طولانی مدت استفاده کردن از لپ تاپ و اثرات گرد و غبار موجب فرسوده شدن لپ تاپ شما شده و در نهایت باعث ترک خوردگی قاب بدنه می شود.
  • این امکان وجود دارد که روی قاب بدنه یکسری خراش‌ ایجاد شوند که به خاطر عمق زیادشان از بین نروند.
  • امکان دارد قاب بدنه بعد از سال‌ها، به دلیل استفاده به اصطلاح لق شده باشد که این خود بستن صحیح آن را مشکل می‌کند.

هزینه تعمیر قاب لپ تاپ

هزینه تعمیر قاب لپ تاپ به میزان و نوع آسیب‌دیدگی آن بستگی دارد. همچنین هزینه تعویض قطعات هم برای برندهای مختلف، متفاوت است. از سویی هم در برخی موارد، هزینه تعمیر قاب بیشتر از هزینه تعویض آن می‌شود. در این شرایط پیشنهاد ما به مشتریان تعویض قاب است. خدمات مرتبط با قاب لپ تاپ شامل این موارد است:

  • تعمیرات شکستگی قاب لپ تاپ
  • ترمیم و جوش زدن پلاستیک قاب لپ تاپ
  • تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ
  • تعویض قاب لپ تاپ

در این مقاله ما به بخش های مختلف قاب لپ تاپ، مشکلات قاب لپ تاپ، دلائل آسیب به قاب لپ تاپ، تعویض و تعمیر قاب لپ تاپ و… پرداختیم. امیدواریم رضایت شما عزیزان را در این مورد جلب کرده باشیم. پیشنهاد ما به شما این است که جهت انجام هرگونه تعمیرات قاب لپ تاپ، تعویض قاب لپ تاپ و … با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت و با بهترین قیمت خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.