هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ

تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ

 

بدون کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ شما بی فایده است. این مشکل به ویژه در مورد لپ تاپ ها ناتوان کننده است، چون نمی توان صفحه کلید آن ها را مانند کامپیوتر رومیزی تعویض کنیم. دو دلیل اصلی برای خراب شدن کیبورد لپ تاپ می تواند وجود داشته باشد که یکی از آن ها مشکل سخت افزاری و دیگری وجود برخی اشکالات در نرم افزار سیستم شما می باشد. با در نظر گرفتن هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ یا تعویض آن میتوان درک بهتری از ملزومات تعمیرات داشت.

مشکلات رایج کیبوردها

کیبوردها یکی از مهم ترین ابزار های ورودی کامپیوتر است که با آن می توانیم دستورات خود را به سیستم منتقل کنیم، اما گاهی ممکن است این ابزار حیاتی دچار مشکل شود.

از جمله مشکلات رایج در تعمیر کیبورد لپ تاپ می توان به خرابی کابل، مشکلات نرم افزاری مثل درایوهای قدیمی یا نصب نادرست و عدم کارکرد برخی از کلید ها در کیبورد لپ تاپ اشاره کرد.

به عنوان مثال خرابی کابل کیبورد می تواند به دلیل عدم اتصال درست کابل به پورت باشد یا اینکه کابل دچار خرابی فیزیکی یا قطعی شده باشد. دلیل خرابی فیزیکی، استفاده زیاد یا ضربه به کلیدها می باشد.

همچنین گردو غبار و ذرات خارجی که زیر کلیدها گیر کرده اند می توانند عملکرد آن ها را مختل کند.

برای تعمیر کیبورد لپ تاپ در محل خود میتوانید از طریق تماس با شماره زیر، اقدام فرمایید.

تماس با متخصص:
02188583357

تعویض کیبورد لپ تاپ

تعویض کیبورد لپ تاپ ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، ولی کوچک ترین اشتباه سبب از بین رفتن مادربرد می شود. قبل از تعویض کیبورد اول از همه شارژر و باتری لپ تاپ را جدا کنید تا با خیال راحت کار کنید.

کیبورد لپ تاپ توسط چند پیچ و چند عدد خار آهنی یا پلاستیکی به خود لپ تاپ بسته شده است، اول پیچ ها را باز کرده و بعد خارها را جدا کنید.

کافی است یکی از خارها جدا شود تا بقیه خارها با کشیدن کیبورد لپ تاپ به سمت بالا جدا شوند. نکته مهم در انجام دادن این کار که باید به آن دقت کرد این است که کیبورد لپ تاپ از بالا جدا می شود و از قسمت پایینی جاساز می شود، پس همیشه باید از قسمت بالا شروع به جدا کردن کنید.

بعد از جدا کردن پیچ ها و خارها باید فلت کیبورد لپ تاپ را جدا کنیم، چون کیبورد توسط فلت یا کابل مخصوص به مادربرد لپ تاپ وصل شده است.

حالا دیگر کیبورد جدا شده و باید کیبورد جدید جایگزین شود که شما با برعکس انجام دادن همه این مراحل می توانید کیبورد جدید را نصب کنید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ

نحوه ی تعمیرات کیبورد لپ تاپ بستگی به نوع مشکل آن دارد که در اینجا به برخی  از این موارد اشاره میکنیم:

تمیز کردن کیبوردها

اگر دکمه های صفحه کلید یک در میان قطعی دارد ممکن است به دلیل انباشته شدن آشغال های ریز این اتفاق افتاده باشد. برای حل این مشکل بهتر است کیبورد را تا زاویه ی 75 درجه کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار شود، بعد آن را تکان دهید تا تمام آشغال ها از آن خارج شود. اگر این روش نتیجه نداد می توانید از هوای فشرده برای خارج کردن زباله ها استفاده کنید.

بررسی اتصالات

همانطور که قبلا نیز به این مورد اشاره کردیم گاهی اتصالات نامناسب کابل صفحه کلید به مادربرد باعث می شود کیبورد لپ تاپ هنگ کند و کارایی خود را از دست بدهد که برای تعمیر و رفع این مشکل بهتر است با مهندسین و متخصصین تماس گرفته شود.

فشردن مداوم کلیدهای معیوب

گاهی ممکن است دو کلید کنار هم به علت استفاده زیاد از کیبورد و فشرده شدن آن، از زیر صفحه به هم متصل شده باشد که برای حل این مسئله شما می توانید با فشردن مداوم کلید های معیوب مشکل را حل کنید.

تعویض و نگهداری کیبورد لپ تاپ

چند نکته مهم در مورد نگهداری از کیبورد لپ تاپ

  • به هیچ عنوان سیستم خود را در معرض ریختن مایعات قرار ندهید
  • کلیدهای کیبورد را آرام فشار دهید چون ممکن است آسیب ببیند
  • به نظافت سیستم خود اهمیت دهید زیرا گردو غبار و آشغال، به سیستم شما آسیب میزند
  • به هیچ عنوان کیبورد لپ تاپ خود را باز نکنید چون ممکن است در هنگام اتصال فلت به برد، دچار مشکل شوید و باعث از بین رفتن مادربرد شوید

در عین حال میتوانید برای نگهداری بهتر از لپ تاپ خود، مقاله دیگر ما درباره “روش های جلوگیری از خرابی لپ تاپ” را بخوانید.

تعمیرات سخت افزار لپ تاپ

تعمیر سخت افزاری لپ تاپ شامل قطعاتی بوده که در این دستگاه به کار گرفته شده است، که این قطعات شامل :

شارژر، رم، تعمیر قاب و لولا لپ تاپ، تعویض تاچ پد، تعویض و تعمیر کیبورد، ال سی دی، تعمیر باتری و … شود. این قطعات در طول زمان دچاره استهلاک شده و خراب می شوند. اما ممکن است در اثر ضربه و آب خوردگی نیز این قطعات آسیب ببینند.

هزینه تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ

همانطور که در متن بالا گفته شد شاید یکی از بخش های لپ تاپ که معمولا مورد بی لطفی ما قرار می گیرد، همین کیبورد دکمه دار است که همیشه مظلومانه دستورات ما را به سیستم مرکزی می دهد.

حالا کافیست دستوری را که مقصر اصلی اینترنت ضعیف یا دیر پردازش کردن سیستم است اعصابمان را بهم بریزد تا سریع با کوبیدن بر سرش حرصمان را آنجا خالی کنیم. این کار باعث افزایش هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ ما خواهد شد.

این صفحه پر دکمه به مادربرد وصل شده و دستورات ما را که با فشردن انگشت بر دکمه های آن داده ایم به صورت دیتا به سیستم اصلی رسانده و خروجی بر صحه آن ظاهر می شود.

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ و تعویض نیز متغیر بوده و از هر نمایندگی ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. اما به طور کلی هزینه های تعویض در نوسان هستند و البته با توجه به نوسانات اقتصادی کشور این قیمت ها ممکن است روز به روز تغییر کند.

باید توجه داشته باشیم وقتی روز به روز بر قیمت ها افزوده می شود قطعا باید انتظار بالا رفتن هزینه های تعمیر و تعویض آن ها را نیز داشته باشیم. به همین منظور کافیست تا با استفاده درست و منطقی از این سیستم ها از ایجاد مشکل بعدی آن ها جلوگیری کرده و کار خود را راحت تر کنیم.

با لپ تاپ درست برخورد کنیم تا بیشتر و بهتر کار مارا راه بیندازد و لازم به کردن هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ نباشد.

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ

خدمات شرکت و معرفی

تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر در محل کار یا منزل شما با گارانتی ویژه، یکی از سرویس هایی است که مرکز تعمیر سیستم ایران به شما ارائه می دهیم.شرکت و مجموعه ما ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته جهت تعمیر کامپیوتر ها و انواع لپ تاپ ها و استفاده از نوین ترین متدهای روز دنیا، شرایط را برای تعمیر در برند های مختلف محیا نموده است. همچنین شما می توانید از مشاوره های رایگان استفاده کنید و در صورت نیاز در 9 صبح الی 5 عصر با ما تماس بگیرید.